vrijdag 15 november 2013

Vleermuismouwenshirt ...

Wat een woord. Ik heb een vleermuismouwenshirt gemaakt voor mezelf. En dit is ongeveer het makkelijkste patroon voor het maken van een shirt maar met al mijn ervaring ging het toch bijna mis.

Tijdens een gezellige crea koffie ochtend heb ik het patroon overgetekend. En tekende ik 2 keer het rugpand. Niets van gemerkt. Ook niet bij het knippen. Zelfs nog de patronen voor het voor- en achterpand op elkaar gelegd en geconstateerd dat ze precies hetzelfde waren wat me verbaasde.
Pas bij het in elkaar zetten ging er een lampje branden en zag ik dat ik een fout had gemaakt. Bij een shirt als dit is dat natuurlijk geen enkel probleem. Van het ene achterpand heb ik de halslijn iets bijgeknipt en toen leek het net een voorpand. En daarna snel het papieren patroondeel weggegooid om niet nog een keer dezelfde fout te maken.

Al met al zit dit shirt echt heel snel in elkaar. Hij valt wel super ruim maar dat wist ik al door het shirt dat ik voor Jajeri had gemaakt.


Het patroon is Usedom en is gekocht bij Kleurenmix. Ik heb maat S gemaakt, dat is maat 34/36. Nou dat draag ik normaal gesproken nooit hoor. En dan is dit nog wel de smalle versie die ik heb gemaakt.
De stof komt van Karteris en is een soort van gebreide stof. Ik hoop maar dat hij niet kriebelt.

4 opmerkingen:

  1. Super! Ik vind vleermuismouwen sowieso al tof, heb het patroon ook (wil een shirt voor Jaël maken ervan), maar die stof maakt het helemaal af, ik zou'm zo aantrekken. Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, tof! Ga ook eens 'piepen' voor het patroon.
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. heel leuk ik vondt u blog via andere hakers..zal zeker meer bezoeken...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette