dinsdag 20 december 2011

proefjurk of feestjurk

Wat een heerlijkheid toch dat ik 2 van die verschillende meiden in ongeveer dezelfde maat heb. Zondagmiddag kwam Quinty bij mij dat ze toch eigenlijk wel een echte feestjurk aan zou willen naar het schoolfeest a.s. donderdag. Dus we zijn meteen gaan zoeken in mijn stapel patronen en kwamen uit op de jurk Elodie van Collie-collie.
Toen stof zoeken, het liefst rode glimmende stof. Eerst via internet gekeken maar ik durfde het niet te bestellen omdat je met deze postdrukte niet weet wanneer de stof binnen komt. Dus 'moesten' Willie, Lilian en ik vanmorgen wel naar Karteris :-). (kijk ook even op de blog van Willie naar de prachtige stof die zij voor een jas heeft gekocht vanmorgen)

Ik wilde toch wel graag meteen zondag beginnen met de jurk dus Quinty opgemeten, het patroon overgetrokken en een hele oude lap schitterende Oililystof uit de kast getrokken en een proefjurk gemaakt. Jajeri zag de stof en zei: 'cool'. Nou ja, ongeveer het grootste compliment uit de mond van een 10 jarige dacht ik zo. Dat was waar ik ook wel een beetje op gehoopt had vandaar dat ik het wel aandurfde om deze lap voor een proefjurk te gebruiken.

De 'proefjurk' is nu klaar maar die is zo mooi geworden dat het de kerstjurk wordt voor Jajeri. Zij heeft morgen kerstdiner van school en kan hem natuurlijk ook tijdens de kerstdagen aan. En hopelijk past ze hem van de zomer ook nog.

Dit is een maat 134/140. De jurk valt erg wijd. Eigenlijk hoort er een rits in middenachter maar die heb ik weggelaten want ze kan hem zonder rits ook zo aan. Dan valt hij nog steeds mooi aansluitend om haar heen.

Voor de jurk van Quinty weet ik nu ook meteen dat de rokbanen wel een ietsje smaller geknipt mogen worden. En ook daar komt geen rits in.
Ik heb hele mooie rode en zwarte taftzijde gekocht, als ze straks uit school komt mag ze een keuze maken en dan kan ik vanavond meteen aan de slag.

3 opmerkingen:

  1. Prachtig voor een proefjurk haha !
    Ik heb de Elodie ook gemaakt voor mijn dochter maar ik vond hem overal wel erg wijd. Het is een zwarte met werkje geworden voor het kerstdiner morgen. Ik ga 'm zeker nog een keer maken maar dan wel al van tevoren veel smaller knippen ;-)
    Ben benieuwd wat je dochter gaat uitkiezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel te mooi voor een proefjurk!! Prachtige stof en dit model blijft het goed doen bij de dametjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super mooi geworden! helemaal voor een proefjurk hahaha.
    Succes met de 2de jurk!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een reactie :-).
Groetjes, Josette